تبلیغات
"/> "/> آفرینش پویا - بررسی بازار مرتبط با ایده کسب و کارتان
شما ایده ای خاص و جدید برای عرضه دارید که می توان شامل محصول جدید ، خدمت جدید یا هر مورد نوآورانه جدیدی باشد اما باید بررسی کنید بازاری برای این محصول یا خدمت وجود دارد .
بهترین ایده ها هم اگر بازاری نداشته باشند و تقاضایی وجود نداشته باشد هیچ ارزشی نخواهند داشت .
شما اطلاعات باید جمع آوری کنید با مشتریان احتمالی و بالقوه کسب و کارتان صحبت کنید تا با آرامش خاطر کسب و کارتان را راه اندازی و اجرایی کنید .
در این مطلب چهار روش ارائه شده است که می توان کاربردی باشد و امید است مفید واقع شود .

1) بازار را با نقش یک قاضی و داور که سختگیر می باشد قبول کنید . اگر در کسب‌ و کاری فعالیت می‌ کنید این بازار است که نهایتا موفقیت شما را تضمین می کند و شرایط موفقیت شما را ایجاد می‌کند. در کل شما باید از پشتیبانی عموم مردم از طرح خود مطمئن شوید.
بازار سنجی کنید یعنی درآمد خود را در بازار محلی در سطح منطقه‌ای و ملی تخمین بزنید و از تعداد رقبای خود در اطرافتان اطلاع کامل داشته باشید. مشخص کنید آیا بازار مورد نظر شما جدید و در حال رشد است یا وابسته ، ساکن و بالغ.

2) بررسی تکنولوژی و بازارهای تکنولوژی محور . سپس جایگاه مناسب خود را پیدا کنید. اقلام تایید شده، عموما فرصت‌های بزرگ تری نسبت به بازار‌های جدید پرطرفدار ارائه می‌دهند. برای مثال همان طور که قبلا اشاره کردم، ارائه گزینه ورود به یک حوزه پرطرفدار تکنولوژی یا ورود به بازار کفش که من همیشه آن را انتخاب می‌کنم. به این دلیل که مردم در سر تا سر دنیا سال‌های سال به کفش نیاز داشته‌ اند و آن را خریداری کرده‌اند. کفش کالایی تایید شده است و فرصت‌هایی برای تکرار کسب‌ و کار و ارزش افزوده از نظر لوازم فرعی مانند جوراب در مورد آن وجود دارد. همچنین فرصت‌های فراوانی برای خلاق بودن و نوآوری در زمینه این بازار تائید شده وجود دارد.
بازار‌های تکنولوژی به حرکتی بسیار سریع گرایش دارند و تمایل و سلیقه خریداران به سرعت تغییر می‌کند، به طوری که چرخه تولید محصول هم بسیار کوتاه شده است.
کارتان را به صورت گسترده، کلی و تائید شده آغاز کنید و سپس به موقعیت مناسبی فکر کنید. در این مرحله نمی‌توانید خیلی محدود و کوته‌فکرانه عمل کنید. در حقیقت، توصیه من به شما این است که تا جایی که می‌توانید سنجیده عمل کنید و فرصت‌ها را در کوچک‌ترین موقعیت‌های موجود در نظر بگیرید. سپس کار خود را از آن نقطه گسترش دهید. در طول مسیر از مشکلاتی که باید برطرف شوند و خدماتی که خریداران طالب آن هستند متعجب خواهید شد.
با یک موقعیت محدود می‌توانید سریع‌تر رشد کنید و به سادگی تنها ارائه‌کننده باشید. همچنین در موقعیت فرد تعیین‌کننده قیمت با حاشیه سود بالاتر به جای گیرنده قیمت با حاشیه سود کمتر قرار خواهید گرفت. علاوه بر این در یک دورنما با رقیبان کمتری رهبر وسر دسته خواهید بود.

3)سهم خود از کیف پول مشتریان را تعیین کنید بجای تعیین از سهم بازار. رفتن به دنبال مشتریان جدید یا خریداری سهم بازار پرهرینه‌ترین روش برای ساختن کسب‌وکار شما است. از سوی دیگر دنبال کردن تکرار کسب‌ و کار و وفاداری مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا اهداف خودتان را ازاین موضوع که «من چگونه می‌ توانم یک مشتری جدید به دست بیاورم» به اینکه «به چه میزان می‌توانم با هریک از مشتریان خود معامله کنم و تا چه مدت قادر به حفظ آنها خواهم بود» تغییر دهید.
از آنجا که هزینه عرضه کالا به مشتری فعلی بسیار کمتر از جست‌وجو برای یک مشتری جدید است، توجه زیاد و سختگیرانه بر تکرار کسب‌وکار مانند سیاست بیمه برای برنامه بازاریابی شما عمل می‌کند. به این فکر کنید که چگونه می‌توانید مشتریان خود را برای تکرار کسب‌وکار حفظ کنید تا بتوانید یک بازگشت تعریفی برای تبلیغات اولیه یا سرمایه‌گذاری بازاریابی خود به دست آورید. زمانی که شما زمینه و اساس مشتریان وفادار را به وجود آوردید، به میزان بسیار زیادی هزینه‌های خارجی بازاریابی خود را با استفاده از عبارات خوب و قدیمی در تبلیغات کلامی کاهش خواهید داد.

4) ایده‌های خود را عملیاتی کنید. راه‌های بسیار زیادی برای امتحان کردن ایده‌ های شما به صورت کم هزینه‌ تری وجود دارد. برای مثال درست کردن یک صفحه اینترنتی ساده یا قرار دادن محصولات جزئی خود به صورت امانی در انبارهای موجود. بهتر است هزینه را به مرور زمان بپردازید و اکنون برای اینکه بفهمید چه چیزی را در مورد بازار و خریدار خود نمی‌دانید تلاش کنید. جوابی که به دست می‌آورید مشخص می‌کند خریداران در بازار شما چه می‌خواهند. سپس می‌توانید از این اطلاعات برای ارتقای پیشنهادهای خود استفاده کنید یا بازار و کسب‌وکاری سودآورتر از آنچه در ابتدا تصور کرده‌اید کشف کنید.
ایجاد مبنایی برای وفاداری و رضایت مشتری در کنار میزان متوسطی از دارایی شخصی در یک بنگاه تجاری و سودآور خیلی مفیدتر از داشتن یک ایده درست است که ممکن است هیچ وقت زمان اجرای آن فرا نرسد. به امید اینکه دنیا ایده شما را درک خواهد کرد، مجذوب طرح خود نشوید؛ بلکه شیفته بهترین طرحی شوید که برای شما و کسب‌وکارتان کارآیی داشته باشد.